For Sykkelsentralen handler alt om kvalitet, god service og merkevarebygging. Det finnes for eksempel ingen reklameskilt på markedet vi mener er fine nok for oss (vi er kanskje litt sære på dette), så vi lager våre selv. Våre reklameskilt for utendørs bruk er finérplater som vi setter inn med båtlakk. Til vår Trondheimsbutikk kjøper vi båtlakken hos Trønsdal farvehandel på Singsaker. Derfor var vi nettopp der nå på lørdag.

Så da dro vi til Trønsdal…

Denne lørdagen på Trønsdal er det det fire personer på jobb. Det er masse kunder og svært god hjelp å få. Mens vi venter på tur hører vi de mest kompliserte spørsmål om maling som betjeningen forklarer og gir bruksråd om. Når det blir vår tur kjøper vi båtlakken til våre reklameskilt.  Når vi skal avgårde gjør vi kunststykket å sette bilen i 1. gir når den egentlig skal i revers. Dermed kjører vi rett i benken Trønsdal har utenfor butikken, en benk de forøvrig kaller (og har malt på); «Reservebenken». Jeg sjekket bilen min, den hadde ingen skader. Men vi hadde knekt «Reservebenken» samt skrapt av litt maling.

Dermed må vi inn i fargehandelen igjen å fortelle innehaveren om benken. Hans første og eneste spørsmål til oss er: «Gikk det bra med bilen din»? Jeg fortalte at bilen var helt uskadet, men at jeg nok hadde kommet til skade for å ødelegge benken. Jeg fikk klar beskjed om å ha en god helg videre, for benken kunne de reparere selv. Som han sa, det er tross alt en «Reservebenk».

Det er noe utrolig godt, trygt og positivt med faghandlere på hjørnet, sånne som Trønsdal. De har kompetanse så det holder, de er veldig hyggelige og hjelpsomme, de kan finne på å huske deg siden sist og det er alltid noen tilstede som kan ta avgjørelser. God service går aldri av moten.

Vi kommer til å handle hos Trønsdal igjen, det fortjener de av mange grunner. Men vi skal ikke parkere foran «Reservebenken». Den har vi ødelagt nok allerede.